onsdag 18. april 2012

Påske

Eksemplariske hunder :)
Vi har hatt en kjempefin uke på fjellet, og vi har vært masse ute, og både gått og lekt oss. Jeg føler Uniq og jeg har en fin kjemi, og det er tydelig det er meg hun oppsøker når vi er flere tilstede – det liker jeg :) Vi har dessverre ikke sett mye til fugl, men vi hadde ett tilfelle hvor Uniq stoppet opp, og det kavet noe voldsomt i krattet før det lettet av gårde. Det er tydelig at jaktlysten og iveren etter fugl er der!

Tor Morten og jeg har søkt om jakt i begynnelsen av september på Venabygdsfjellet, så da er det bare å krysse fingrene for at vi får plass, at det er fugl, og at Uniq er klar til dyst :)

Hun har vært litt dårlig på å spise i det siste, men i påsken har hun virkelig gaflet i seg, og hun har vokst en hel del! Godt er det, for jeg synes hun har vært "liten" litt lenge nå... Vi hadde med Pappas irsk setter, og en ny hund i flokken godtas ikke med det første når hun begynner besøket med å ta maten til Uniq. Et lite slagsmål var resultatet, og etter det har hun spist opp alle måltider, heldigvis. Jeg var litt bekymret hun var blitt sånn med maten sin ovenfor meg også, men jeg kan fritt fjerne og ta oppi skålen hennes mens hun spiser – det var visst kun nykomlingen som ikke får forsyne seg av hennes godsaker.

Leon elsker å være på hytta, han står ute på gården fra tidlig om morgenen til sent på kvelden, før han trasker inn i hundehuset sitt. Der har de sovet begge to, og der tror jeg de koser seg skikkelig, for de kommer ut med "morratryner" på morningene begge to. Leon er en skikkelig livsnyter! Han har vært den store helten blant alle barna, han har dratt dem på akebrett og miniski (på den lille snøen som er igjen) og har nok brukt opp en hel masse energi og krefter i disse dagene.

Begge to har vært eksemplariske, og jeg er kjempefornøyd med dem :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar