søndag 4. mars 2012

Nyfødt føll!

Føllet og Oro
I går kom lille føllet til verden! Akkurat som bestilt kom det den helga jeg hadde trodd, så det var bra jeg ikke var på den årlige skituren fra Sjusjøen til Gåsbu, eller på hytta, eller helt andre steder – for dette ville jeg få med meg! Silje og Benedicte var så heldige å oppleve et par minutter gammelt føll også, så her føler jeg alle fikk litt valuta for å holde seg på gården en helg ;)

Føllet virker friskt og kvikt, så dette tror jeg skal bli en skikkelig spreking!

Uniqs første møte med den nyfødte var til å le seg ihjel av. Det tok et par dager før hun skjønte at det var en nykomling i den ene boksen. Jeg var inne hos føllet i boksen, og Uniq satt/lå/sto og så helt forskrekket ut: Hvem var det stankelbeinet – som atpåtil jeg brukte tid på? Hun visste ikke hvor hun skulle gjøre av seg og byttet på å sitte og stå hvert annet sekund. Da jeg gikk ut til henne igjen ble hun så glad at hun ikke visste hvor hun skulle gjøre av seg. De er nå søte disse små :) Så ble hun desto mer nysgjerrig, og turte å strekke snuta så langt inn i boksen hun klarte. Bakbeina sto igjen i midtgangen, og nok en gang viste hun at hun levde opp til kallenavnet sitt "streken".

Det er sjelden jeg har sett henne så skeptisk til nye ting, hun pleier å se an situasjonen, og etter et par sekunder er hun varm i trøya og tar seg til rette. Men, godt å se hun kan være litt på vakt av og til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar